Grafic garzi spt nega

Grafic Garzi Medici. Grafice garzi spital si ambulatoriu. Grafic garzi spital. i. GARZI MEDICI SPITAL Ianuarie. Garzi Medici Spital Ianuarie i. GARZI AMBULATORIU ianuarie. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus tellus massa, laoreet convallis interdum at, molestie. i. Grafic Garzi Grafic gărzi Aprilie.

31/03/ Anunturi, Grafic Garzi. aprilie Graficul de Gărzi a Medicilor pe luna Mai. 25/04/ Anunturi, Grafic Garzi. Graficul de Gărzi a Medicilor pe luna Aprilie. 28/03/ Grafic Garzi. Oficiul de Calcul Ediţia nr. 1 Nr. de exemplare PROCEDURĂ TRIMITERE A GRAFICELOR DE GĂRZI POADM Revizia nr. Nr. de exemplare Pag.

2 din 7 Exemplar nr grafic garzi cadre superioare luna decembrie data ziua ora numele si prenumele functia ore inlocuitor 1 s sfrijan felicia medic 24 giura eugenia 2 d racu mirela chimist 24 bretotean rodica 3 l ardelean camelia chimist 10 sfrijan felicia.

Grafic garzi spt nega

Grafic garzi spt nega
Iat cteva lucruri utile pe care le putei face n intervalul scurt de timp rmas. Filtrarea informaiilor prin propria minte i apoi tran scrierea lor pe hrtie constituie un proces n sine de nvare, iar forma de notie scrise reprezint partea final, ns nu neaprat i cea mai important. Poate gsesc autograful lui Hipocrate pe vreunul din ele, mai tii? Suntem o asociaie care susine viitorii gariz, susine educaia i oferim suportul i ncrederea de care ai nevoie atunci cnd ai nevoie cel mai mult de Grafic garzi spt nega. Cere antrenament.

Eu mergeam spre cel mai important loc negx viaa mea, n care pentru a fi admis mun cisem n ultimii doi ani fr ntrerupere. E o prostie s pierzi Grafic garzi spt nega Grxfic ceva care ia plcut doar pentru c nu ai avut parte de oamenii care trebuie! Dar Grafic garzi spt nega, oare, doctori? Cci de fcut, dup cum am spus, nu mai fcusem asta vreodat. La prima lucrare practic, unul dintre colegii mei de grup citise lecia nainte i asistentul la ludat pentru c tia deja reperele osoase.
Spital Judetean Calarasi – site oficial. Ţine-mă minte. Autentificare.

Aprilie Listele cu medicii de garda pentru luna Aprilie la spitalele din judetul Iasi. Pentru vizualizare este necesara instalarea Adobe Acrobat Reader, Microsoft Excel și Microsoft Word sau download gratuit Microsoft Excel Viewer sau Microsoft Word Viewer de pe site-ul Microsoft. Model grafic gărzi Graficul gărzilor pentru luna următoare, avizat și aprobat de managerul SCJUPBT trebuie să ajungă la Serviciul Informatică până în data de 26 a lunii curente. Procedura de t. Garzi medici; Situație paturi libere; Sectii exterioare; Servicii ambulatoriu. Eliberare Acte Medicale; Eliberare Fise Medicale; Tarife servicii la cerere; Cabinete Telefoane Programari; Variante de Programare; Program cabinete medici; Internarea programata si de zi; Specialitati medicale; Laboratoare. Analize medicale; Radiologie; Computer.

Dac pe grafic totul arat frumos i seductor, n realitate, lucrurile nu stau deloc aa. Prima problem major este timpul. Foarte puini dintre voi vor avea timpul necesar n sesiune s tot reia cursurile i LPurile de attea ori. i spun asta pentru c examenele se suprapun i nu ai cnd s tot repei i la o materie i la alta.

Stefan Gutue Salvezi Vieti Sau Sprijini Pereti Tipo

Gărzi – DSP Iasi
Evident c am fost responsabil pentru eecurile mele, dar nu am fost singurul. Desigur, Grafic garzi spt nega plac crile audio i le ascult cu plcere, dar beletristica este una, pe cnd medicina este plin garzj amnunte tehnice i nu le pot reine cu uurin doar din auzite. Cnd i scrii notiele, mereu caut s te ntrebi De farzi Ia mai mult timp la nceput, dar pe termen lung o s merite, iar obi ceiul de a v scrie notiele n acest fel v va aduce mari satisfac ii, legate i de not, dar mai ales de cunotinele voastre! Perfecioniti din fire, vor avea sentimentul c nu au nvat destul pn atunci i c dac a fi fcut mai mult, acum Grafic garzi spt nega era mai bine i tot aa.

Atunci v recomand s lecturai seria de sinteze fcute din mai multe discipline medicale pentru Gtafic Recall Series4.
Willi,eu personal am tot respectul pentru persoanele care lupta pentru o cauza nobila,nu le neg dreptul la protest cum nu le pot nega si alte drepturi dar nu pot fi deacord cu ei atat timp cat se la sa pacaliti de persoane ca D. Dinca. Dac pe grafic totul arat frumos i seductor, n realitate, lucrurile nu stau deloc aa. Prima problem major este timpul. Foarte puini dintre voi vor avea timpul necesar n sesiune s tot reia cursurile i LPurile de attea ori. i spun asta pentru c examenele se suprapun i nu ai cnd s tot repei i la o materie i la alta. Willi,eu personal am tot respectul pentru persoanele care lupta pentru o cauza nobila,nu le neg dreptul la protest cum nu le pot nega si alte drepturi dar nu pot fi deacord cu ei atat timp cat se la sa pacaliti de persoane ca D. Dinca.

Dac pe grafic totul arat frumos i seductor, n realitate, lucrurile nu stau deloc aa. Prima problem major este timpul. Foarte puini dintre voi vor avea timpul necesar n sesiune s tot reia cursurile i LPurile de attea ori. i spun asta pentru c examenele se suprapun i nu ai cnd s tot repei i la o materie i la alta.
Ce s faci dac tot simi c pierzi timpul n facultate. Ctigatul banilor. Obinerea unei burse de studiu n alt ar Erasmus. Ochii pe marele premiu examenul de rezideniat. Mai bine fceam Stomatologia?. Motivele pentru care scriu n aceast carte. S vorbim despre consilierea profesional. Explorarea ateptrilor. Investigarea motivelor care iau determinat s aleag Medicina. Explorarea experienelor semnificative trite pe parcursul facultii.

Clarificarea potenialelor opiuni de rezideniat. Contientizarea influenei vieii personale n domeniul profesional. Explorarea trsturilor de personalitate. Identificarea ateptrilor profesionale. Explorarea direciilor de aciune.
Poveti de succes. Mesaj de ncheiere. Bine vam gsit, micuii mei colegi studeni la Medicin! Aceast carte este scris din dorina de a v veni n ajutor n anii de facultate, ca un suport informaional i motivaional. Pe lng asta, vreau s v ofer i cunotinele dobndite n anii de rezideniat, cnd am analizat cu detaare tot ce am trit n facultate i am neles ce este important i ce nu, care sunt lucrurile care i merit atenia, nervii, energia i care sunt cele pe care pur i simplu s nu le pui la suflet sau cu care s nu i ncarci memoria. Putei s m considerai versiunea voastr din viitor care se ntoarce s v dea sfaturi utile, dar i ncurajri.

Voi, cei care ai ales s urmai aceast facultate, ai avut un plan mre atunci cnd vai pregtit pentru admiterea la Medicin i pentru profesia de medic. Poate vi sa prut un plan nebunesc, de genul vreau s gsesc un tratament pen tru Gel Papillor sau vreau s fiu cel mai bun chirurg generalist din ar ori vreau s devin profesor universitar pe bune i tot aa. Unii le numesc visuri, alii, un scop n via. Oricum ar fi, sunt planuri mree pentru care ai muncit n anii de. Planurile voastre mree vau dat energie s muncii pen tru a le duce la ndeplinire. Nu vorbesc de contextul economic care i n deamn pe muli s urmeze facultatea n ar i apoi s i continue rezideniatul n afar, pentru un salariu i condiii mai bune.
Obiectivul lor de a fi medici buni rmne la fel de valabil, indiferent de locul n care i practic meseria. V vor fi testate multe aspecte ale fiinei voastre: rezis tena i puterea psihic, rbdarea, hotrrea de a merge nainte n ciuda obstacolelor.

Nu exagerez cnd spun c Medicina nu este pentru cei slabi de nger, ntradevr este o facultate grea, aa cum o descriu muli profani. Unele materii stupide, altele grele i profesorii, asistenii dificili sunt cele mai mici peri cole pe care le putei ntlni. Cel mai mare duman putei voi chiar voi niv n clipa n care abandonai lupta pentru a n va i evolua. M numesc tefan Cristian Gutue. Sunt proaspt medic specialist urolog. Nu consider c am fost un student model. Am intrat la Facultatea de Medicin General din cadrul UMF Carol Davila Bucureti, n , undeva ntre pozi iile 80 i 90, ncadrndum n prima sut de admii, aa cum i dorea profesorul meu de anatomie.

Evident, nu am in trat cu burs i nici nu am nvat suficient de mult i bine n urmtorii ani nct s obin vreodat burs, dar nici nu mam mobilizat s fac asta. Am picat dou examene n primul an de facultate unul fiind cel de anatomie , dup care miam jurat s nu mai ajung niciodat n situaia respectiv, ceea ce am i realizat. Din pcate, nu vd aceast invincibilitate n faa picatului de examene ca pe o victorie, ci mai degrab ca pe o frn n calea drumului spre succes, i spun asta fiindc n loc s m concentrez pe cum s nv ct mai bine i mai mult, mam concentrat doar pe cum s m pliez cerinelor profesorilor pentru a le face pe plac la examen i s iau note suficient de bune nct s am un trai linitit n facultate. De fapt, privind cu detaare n urm, cred c asta am i vrut: s nv destul ct s nu am probleme, s nu m implic prea mult n tot ce nsemna facultate, ntruct eram dezamgit i nu vroiam s m consum mai mult.

Da, pentru mine facultatea a fost o dezamgire i o perioad srac n satisfacii profe sionale. Sentimentul copleitor de inutilitate i lipsa de di recie mau bntuit muli ani. Aa c am ales soluia simpl, s m adaptez i nici s nu ncerc s fac vreo schimbare. Mai pe leau, miam bgat picioarele. Ceea ce nu am realizat atunci este c de fapt miam bgat picioarele n cariera i pro fesia mea. Am fost complice cu cei care oricum nu ddeau doi bani pe studeni, fie c nu le psa, fie din cauz c nu tiau.

Media final a celor ase ani de facultate a fost 8,03, deci nicio grozvie comparnd cu un medicinist profesionist. Mult timp am dat vina pe mine pentru c nu nvam destul, c poate nu eram fcut pentru meseria asta, c nu eram destul de perseverent.
Adevrul este c dac facultatea nu te motiveaz i mai ales dac oportunitile viitoare nu prea se vd dup absolvire, atunci te mobilizezi destul de greu. Mcar la examenul de licen am mai recu perat, media fiind 9, Dar s fim serioi, cui ia psat vreo dat de notele i mediile astea? Cumva, la noi n nvmntul medical romnesc parc e nedemn s vorbeti prea mult despre aspectele practice, de parc totul se rezolva numai teoretic.
Chiar, cum acorzi doar teoretic pri mul ajutor, cum faci o injecie teoretic, cum montezi o bra nul doar teoretic, i tot aa mai departe?

De manevrele mai complexe nici nu ndrznesc s mai ntreb. A putea spune c am fost chiar mediocru, am urt facultatea de medicin din adncul sufletului mai ales n primii ani i n general, nu am nvat dect atunci cnd mia plcut o materie. Nu am dat tot ce am putut mai bun din mine pentru a nva i aprofunda materiile, i n general mam mulumit cu ct mi sa oferit. Poate acest rol de fiu rtcitor care se ntoarce acas mi d dreptul de a spune ce poi mbunti tu, micul meu coleg student, n viaa ta. Rezideniatul nu lam luat din prima fiindc nu am nv at nimic. Mam dus i am bifat grila din amintiri. Chiar i aa, aveam un punctaj cu care puteam obine un loc de MF, ns nu asta mi doream.

O s v ntrebai de ce am ajuns n situa ia asta? Fiindc ncepnd cu anul 4 de facultate am decis s lucrez, s ctig bani i mia plcut acest lucru. O s povestesc amnunit experiena legat de bani la capitolul special rezervat lor. Odat cu admiterea n reziden iat, n anul urmtor, cnd am ales specialitatea Urologie mi doream fie Chirurgie general, ORL sau Urologie , am decis s nu mai pierd vremea. De parc toate remucrile din anii de facultate sau adunat s m bntuie cu toat puterea lor i asociate cu un puternic sentiment al urgenei, al timpului care a trecut degeaba i al faptului c m simeam n urma colegilor. Asta sa tradus ntro munc susinut dar i eficient, astfel c la finalul celor cinci ani de rezideniat m puteam mndri cu mai multe realizri profesionale.

Le voi prezenta n ordinea importanei: dou fellowshipuri unul de laparoscopie uro logic pe o durat de trei luni ntruna din cele mai prestigi oase clinici de acest fel din Europa Heilbronn, Germania i un al doilea n care am nvat bazele chirurgiei endoscopice minim invazive percutanate ntro clinic universitar din Turcia , am luat parte la dou cursuri internaionale educaio nale importante EUREP European Urological Residents Educational Programme i USANZ Urological Society of Australia and New Zealand Trainee Week.
Am parcurs 10 workshopuri de chirurgie laparoscopic: ase de chirurgie laparoscopic general i patru de laparoscopie urologic, la ultimul dintre acestea fiind trainer pentru colegii neiniiai; nc trei workshopuri de endourologie, opt lucrri tiinifice la congrese naionale de urologie apropo, n facultate nici nu am pus piciorul n vreo sal de congres ; la cinci dintre ele am fost autorul principal, una fiind premiat la seciunea special dedicat medicilor rezideni Congresul ARCE, ediia din ; au urmat nc 11 lucrri prezentate la congrese.

Singura pil a fost omul pe care lam vzut n oglind i cruia i eram dator cu nite realizri.
A urmat i cartea Sunt rezident, what next? Nu vam spus toate cele de mai sus pentru a m luda. Au fost pai mici, dar fcui n mod constant. Reflect schim barea atitudinii mele fa de munca mea i mai presus de att, fa de viaa mea. Asta trebuie s nelegei i voi din ceea ce urmeaz s citii n paginile acestei cri: c lsnd la o parte facultatea, cursurile, profesorii, notele, n final este vorba despre vieile voastre i semnificaia pe care doar voi leo putei da.
Nimeni nu poate s depun efortul necesar n locul vostru.

Un curs al respectului pentru profesia de medic, pentru sntate i pentru oameni. Este o carte pe care o citeti pe nersuflate, pe care o tr ieti cnd o citeti, simind tot ceea ce a trit autorul. De ce? Pentru c este scris din suflet i cu suflet. Cum altfel ar putea fi scris povestea unui OM, n primul rnd i abia apoi a unui medic care ia gsit calea, a nvat multe din leciile vieii, ia asumat experienele, eecurile i succesele.
Domnul doctor tefan Gutue transmite cu emoie, cu o cldur familial, lungul drum al cutrii de sine al unui tnr, al unui viitor doctor. Uman i umanist, deopotriv, autorul se ntoarce n timp, descrie ceea ce a simit, a trit, a greit i cu nelepciunea dobndit ne plaseaz n trecut, ne sugereaz, sftuiete despre cum se poate crea o fundaie ct mai solid i durabil a viitorului OM, a viitorului medic. Un fapt e clar, ca i n via, n medicin, totul se cldete n timp, crmid cu crmid.

Fiecare clip, etap, curs, sta giu, sesiune este important, este o alt piatr de temelie i.
Dincolo de spiritul de mentorat pentru studentul medici nist, latura motivaionalinspiraional a crii este aplicabil oricrui tnr la nceput de drum. Pilda preuirii timpului este deosebit de evident n prezentarea modulului 4D: Dorin, Decizie, Disciplin i Determinare. Pe drumul ctre perfeciune nu sunt suficiente numai cuno tine teoretice, rmne ca studentul s gseasc el nsui rspun suri la ntrebrile ivite, pornind n special de la fenomenele trite efectiv. Este important s punem la dispoziia fiecruia informaiile de baz necesare i refleciile fundamentale ale au torului, care a experimentat aceleai situaii i care acum are o perspectiv extins, un ochi experimentat i matur.
Asociaia Investete n Sntate a susinut autorul n publica rea acestei cri, pentru c mai presus de toate, credem n oa meni, credem n potenialul care se afl n fiecare dintre noi.

Suntem o asociaie care susine viitorii profesioniti, susine educaia i oferim suportul i ncrederea de care ai nevoie atunci cnd ai nevoie cel mai mult de ea. Credem cu trie c investind n sntate, investim n noi nine i n viitorul nostru. Roxana Gavriloaia, Farm. Sorina Auric Echipa Investete n Sntate. Anul n caream intrat la Facultatea de Medicin a fost ultimul dintrun ev. Primul dintro nou er. Dup aproape 17 ani, nu mai tiu cum eram nainte. Dar e un privilegiu s fi ajuns aici. S devin doctor mia luat tot ce tiam c am, i unele lucruri pe care habar naveam c le posed. Triesc o perpetu metamorfoz, pentru c deve nirea de medic nu se termin niciodat.
Despre asta, a vrea s v spun o poveste. Tatl meu ma ntrebat, n primul an de facultate, de ce am nevoie. De ziua mea am primit cadou un Netter nounou.

Bunicul, tatl tatlui meu, a fost pictor. A murit nainte s m nasc, prigonit de comuniti. Mult timp, n co pilria mea, tot ceam tiu despre el era ascuns n cteva ta blouri rsfirate prin cas. O pdure de mesteceni. O pereche, sub umbrel, care merge pe o potec nspre cine tie ce desti naie. O scen de iarn sub un cer plumburiu. Un iaz. O zi de var.

Bunicul meu nu picta oameni. Oamenii erau siluete pierdute n fundal.
Cnd mam nscut, tatl meu a cumprat, din instincte doar de el tiute, un album de pictur n care a lsat, pe prima. Apoi, an de an, a continuat s fac asta. Primeam un album de pictur. Nam neles de ce. Pn cnd, peste ani, am pus piesele de puzzle una lng cealalt. Tatl meu avea 14 ani cnd mama lui a murit. A mu rit pe masa de operaie, departe de cas. Era imediat dup rzboi, i n srcia deatunci nau mai avut bani s o aduc napoi acas.

Bunica mea pierdut a fost fcut cenu i depo zitat ntro urn la crematoriul Vitan, timp de 25 de ani.
Rsunau doar cuvintele scrise de el, o voce din trecut. Vorbe bune, de printe, pentru o minte prea fragil s le neleag nc. Rvae de deschis, peste muli ani. A fost o evoluie ciudat, de la pictori clasici la Netter. Dar deloc arbitrar. Dup prima sesiune de examene am primit ultima dedicaie din lungul ir nceput la natere, n scris, de tatl meu, testament al vocii prinilor lui: Vei gsi n aceast carte totul, sau aproape totul, despre corpul unui om.
Nu vei gsi ns nimic despre sufletul lui. S nu uii niciodat c vindecarea unei dureri fizice va fi cu mult mai deplin atunci cnd, odat cu ea, vei aduce i o alinare sufleteasc celui bolnav. S i iubeti meseria cum iai iubi copilul.

S plngi dup ea cum plngi dup printele plecat. S te revezi cu ea cum iai revzut camarazii de coal. A vieii. Astfel e legtura intim dintre doctor i meseria lui. Nu ncetm niciodat s fim elevi, de fapt. Rmnem, pn la final, discipoli, observatori imper feci ai luptei dintre boal i cel careo are. Noi suntem cei care se interpun ntre morb i morbiditatea lui. Ajutorul pe. Grija pentru om din spatele halatului alb cere nu doar har. Cere disciplin. Cere antrenament. Dar, mai presus de orice, s devii doctor cere rbdare.
Mult rbdare.

Licena pregtirii io d facultatea. Calitatea de doctor pacienii pe carei vei trata, de la care nvei mai mult dect suma prilor. Ca ntro poveste cu eroi i antieroi, drumul nvcelului prin formaia lui profesional ncepe cu un vis. Un vis pe care, an de an, l partajeaz mii. Aa cum toi breslaii i vor mrturisi, i medicii au com plicitatea lor. Cine altcineva ar putea s neleag tortura i agonia nopilor pierdute, sentimentul de haos i de nene legere pe care il las de multe ori corpul uman, tehnologia lui i felul n care, peo muchie de cuit, funcioneaz. S fii doctor e cea mai cumplit vocaie.
Dar e cea mai frumoas vocaie, i fericit e cel ales.

Cel care a ales asta. Acestea sunt lucrurile la care mam gndit cnd tefan Gutue ma rugat si prefaez cea dea doua carte. O carte scris deun medic pentru fraii lui mai mici, pentru cei care vin dup noi. Pentru cei care e foarte posibil c ntro zi ne vor ngriji, cnd corpul acesta uman va ncepe si arate marca failibilitii. Un demers obligatoriu, pe undeva, cu att mai mult cu ct, n ultimele decenii am devenit orfani, privai de mentori, de figuri luminoase, de prini i bunici. Trim o falie a generaiilor n care neam pierdut naintaii. Dar fabric, oare, doctori? Scrie din inim, cu toate stngciile omului imberb la o eventual cri tic literar a crii.
Pentru c, pentru profan, povetile din untrul paginilor pot avea sau nu calitatea dea transcende ordinarul. Dar pentru mine, caream trit aceleai vremuri, multe se regsesc aici.

Anii de facultate mi sunt dragi, la fel cum mia fost copilria. Medicina a fost, de fapt, a doua faz juvenil a devenirii, i tefan surprinde candid multe dintre preocuprile studentului tnr, miel printre lupi n hain de oaie care, de multe ori, discut doar despre ce vor mnca la cin. Iniierea viitorului medic include, nc de foarte devreme, asprimea faptului c moartea e neiert toare, la fel cum i greeala e de neiertat. Asta consum me dicinistul. Inginerul poate grei un calcul. Contabilul poate completa greit un borderou. Medicul e constrns de rigoa rea balanei delicate pe care st viaa unui om. Deaia petre cem att de mult cu cotul pe carte.
Deaia adunm att de mult rutin n recapitularea unor concepte care mai trziu se pierd prin subsolul vieii de zi cu zi. E o lefuire a gndirii clinice. Pentru c, n fapt, mintea uman nu poate cuprinde, caleidoscopic, toat medicina.

Ce reuete remarcabil, de fapt, tefan Gutue e s carteze rspunsul la ntrebarea Cum s fac? De vreme ce ai s faci Medicina, ar fi util s nelegi i cum ajungi de la A la B. Dar mai e ceva, cevaul acela mult mai subtil dect lsatul rndurilor pe foaie. Nu doar vorbele zboar. Exist o parte de suflet n cartea lui tefan Gutue care ma ncntat, care mia mprosptat sperana pus att de mult la ncercare n toi anii de cnd scriu, vorbesc, lupt pentru o Medicin mai bun, cu medici mai buni.
Cnd tefan le scrie micuilor lui colegi, studeni la Medicin, o face cu cldura familial a unuia pregtit s primeasc alturi viitori camarazi, dornic s lrgeasc spaiul comunitii, al marelui Grup din care facem parte. Rzboiul autodistructiv n care neam regsit, generaiile formate n anii 90, poate ci va gsi pacea.

De otrava n care se scald, deocamdat, Sntatea. Poate c vine o zi cnd, din nou, doctorul romn se va simi mndru s vorbeasc de coala lui, de Magisterul lui, de cel care ia pus pensa n mn sau cel care la nvat, n ucenicie, marea regul a semiologiei: inspecie, percuie, palpaie, auscultaie.
E, de fapt, i semnificaia anecdotei mele. Iar peste ani, n vorbele tatlui meu, regula de aur pe careo fo losesc i azi e despre finitudinea corpului uman, pe ct de omenesc, peatt de vid de umanitate. Pentru mine Medicina e o prelungire a sufletului, vocaia dea fi doctor pleac din sfiala i puterea dea oferi alinare sufleteasc omului bolnav. Gabriel Diaconu, Medic specialist psihiatru, psihotraumatolog. Purtam o pereche de blugi Levis, cadou pentru marea reuit la examen. Dup admiterea la Medicin devenisem eroul familiei, aa c pri misem tot felul de cadouri, printre care i aceti blugi dup care tnjeam de nu tiu cnd.

M simeam al naibii de bine n pielea mea. Eram dat cu o ton de aftershave, mndru pn la cer i plecnd spre minunatul drum spre facultate. Gndeam c ziua aia face parte din destin, o zi istoric, voi cunoate o mulime de oameni deosebii, detepi, profesori de elit, poate i sufletul pereche i c viaa mea nu va mai fi niciodat aceeai. Ultima chestie, ntradevr, am intuito bine. Chiar dac era luni i toat lumea din autobuz i bles tema zilele n drumul spre munc, plus cteva njurturi n minte c deh, au nceput facultile i se aglomereaz iari transportul n comun, cui i psa?
Eu mergeam spre cel mai important loc din viaa mea, n care pentru a fi admis mun cisem n ultimii doi ani fr ntrerupere. M gndeam n timp ce autobuzul lua la rnd gropile Capitalei c toate acele sacrificii fcute petreceri la care am lipsit, ntlniri la care nu am ajuns, fete cu care nu am ieit, nopi pe care nu leam pierdut, culegeri de chimie rezolvate, teste la anatomie bifate.

Succesul vindec toate rnile. M gndeam la noii colegi de grup acum, cum vor fi ei ca oameni, dac ne vom nelege bine, i tot aa. M ntlnesc n mbulzeala din curtea facultii cu o fost coleg de liceu, cea mai deteapt fat din clasa mea, care mi reteaz brusc irul ideilor cu ntrebarea: tefan, ai luat manualele pentru anul I? Pe ziua de azi sau dat deja, nu mai prinzi nimic. Vezi s vii de diminea c se face o coad i o list, dar trebuie s vii pe la 6, chiar i mai devreme. Sunet de vinil zgriat. Ce dracu mai n seamn i asta? Dou zile mai trziu, dup vreo trei ore de stat la coad, cu list cu tot, primesc un teanc de manuale prfuite, nvechite, pline de bacterii, lito grafiate.

M gndesc c au mai mult valoare istoric dect tiinific. Poate gsesc autograful lui Hipocrate pe vreunul din ele, mai tii? Parc vorbeam despre o lume hightech, evoluat, mito i cu oamenii cool. Unde naiba am ajuns? Anul I de facultate va fi problematic pentru cei care se adapteaz mai greu. Dar atunci nu gndeam aa. Rdei i voi cu mine acum, nu? Eram naiv. Dac nu ai prieteni n ani mai mari, care s i dea sfaturi, sar putea s treac un timp pn te lecuieti de naivitate. Pe de alt parte, era i oboseala acumulat n lunile de var n care trecusem prin dou examene de admi tere Facultatea de Medicin Veterinar, apoi cea de Medicin Uman i nicio lun de vacan din septembrie pn n oc tombrie. Apoi reveneam acas, mncam, dormeam o or.

Cel mai fe ricit moment al zilei era noaptea cnd se apropia ora de cul care i puteam s fiu liber doar n somn, visnd. Un program draconic, dar al naibii de eficient! Sau genul de zile n care aveam un curs dimi nea i un LP dup-amiaz, alea erau preferatele mele Pe lng orarul haotic i naivitatea mea, plus oboseala acumulat n ultimii doi ani, acum eram cuprins i de un sentiment de contemplare a succesului meu. Deja toi priete nii i fotii colegi de liceu m apelau cu Domnu doctor, ce mai facei? La reuniunile de familie, toat lumea mi acorda o aten ie special, c deh, n curnd sar putea s mi cear vreo consultaie. Este exact ca n rzboi, cnd avansezi fr s ntmpini vreo rezisten nu e bine s te bucuri, pentru c este foarte posibil s te ndrepi spre o capcan. Dar vom ajunge curnd i la momentul acela.

Este clar c pentru mine se schimbase stilul de via, brusc aveam prea mult timp liber i nu tiam ce s fac cu el. Locuiam cu prinii, dar i invidiam pe colegii care stteau n cmin, pentru libertatea pe care o aveau. Dar i pentru faptul c aveau ocazia de a se maturiza mult mai repede dect mine n pri vina descurcatului n via: responsabilitatea cheltuielilor, autoadministrarea banilor, interaciunea cu ali colegi de ca mer, condiiile mai puin confortabile care i determinau s devin mai motivai pentru a nva pentru burs i tot aa. Am pierdut aceste experiene i mi pare ru.
Am abordat aadar toate cursurile i LPurile cu prea mare lejeritate, creznd c sunt destul de detept i o s prind din mers toate noiunile i, mai ales, bazndum pe faptul c i dac nu sunt atent, am timp destul s recuperez pn la examen. Credeam c tot ce se ofer la cursuri este exact ce aveam nevoie s nv i c totul va fi bine. Eram la fel de feri cit ca un drogat n lumea lui.

Dar urma s m trezesc curnd i nu avea s fie deloc plcut! Anatomia unui dezastru Primul oc n presesiune a venit de la materia numit Informatic medical. O aiureal, i sunt prea decent cnd o caracterizez aa. Aici mam aflat pe lista de picai din motiv de fraud.
Am realizat imediat ce sa petrecut. Am srit paii din instruciuni cnd a venit rndul s fac aceeai tem pentru mine, aa c am copiat acelai document pentru a ne ncadra n timp.

Am fcut ceva anormal? Evident c nu, vroiam doar s fiu eficient! Nu ace eai prere a avuto i programul de monitorizare. Nu mai conteaz. Am nvat i folosit ceva de la cursurile de informatic medical? Eram cu ani lumin naintea lor, ca de altfel toi colegii. Aveam com puter nc de la 12 ani, ce era de nvat nvasem pn n anul I de facultate. Cum mam simit n ziua aia? Nu doar umilit, ci i cu senzaia c nu neleg ce naiba se ntmpl. Cursurile respectivului profesor erau de o plictiseal fantas tic, m amuza doar cnd ne anuna c a avut loc cte un atac informatic asupra serverului facultii, pe care la respins cu succes.
Un atac venit din partea vreunei organizaii teroriste numite Bullshit Info, probabil. Dar uite c, vrndnevrnd am nregistrat primul meu eec.

Pn atunci singurul exa men picat fusese cel pentru permisul de conducere, haha! Urmtoarea dezamgire, i cea mai serioas, a fost restana la Anatomia de pe semestrul I. Asta chiar ma durut. Cursurile erau inute de un profesor confereniar la vremea respectiv care, pe lng faptul c era complet lipsit de talent pedagogic i oratoric, nici nu fcea vreun efort s mbunteasc ceva. Cursurile erau dea dreptul citite dintrun caiet cuvnt cu cuvnt, o chestie pe care nu am neleso nici pn astzi. Cnd trebuia s deseneze ceva, pierdea mult timp n care nu ieea vreo oper de art sau mcar o schem clar pe tabl, i continua ulterior cu o lectur allegro a restului de text r mas din curs.
De cele mai multe ori renunam s mai scriu, oricum nu mai nelegeam nimic.

Xeroxul s triasc! Eram convins c n facultate voi aprofunda toate tainele anatomiei i c pasiunea mea se va aprinde i mai tare. Dar pe msur ce se desfurau cursurile, eram din ce n ce mai departe de. Lucrrile practice au avut i ele de suferit, asistentul explica aa cum tia, dar avea nite probleme per sonale care l mpiedicau s se concentreze i de multe ori deraia serios de la subiect.
M ntrebam mai degrab de ce afeciune psihologic sufer asistentul dect s fiu atent la noiunile expuse de el. O mulime de noiuni pe care le asimilam greu sau deloc.

Ateptam s aflu amnunte practice, s gsesc o punte ntre toate infor maiile aride i dorina mea de a le pune n aplicare n viitoa rea profesie. Toate aceste rtciri ale mele, mpreun cu factorii de mai sus prea mult timp liber rezultat din orarul haotic, lipsa unui sentiment de urgen vizavi de sesiunea care prea mereu departe; plus faptul c nu mai trecusem niciodat prin vreo sesiune aa de grea mau dus la picarea primului examen serios, cel de anatomie din semestrul I. Asta chiar mia pus capac atunci. Am trit pentru prima dat n via un atac de panic.
M ntrebm dac nu cumva greesc urmnd facultatea asta, poate nu sunt fcut pentru profesia de medic. Pn la urm leam spus, dar abia prin toamn cnd nv am pentru restan. A fi putut s i mint c merg la mrire, dar nu era stilul meu s m comport aa.

Tehnic vorbind, mergeam la o mrire, de la nota 4 la ct mai mult n sus. Dar cel mai ru lucru pe care lam fcut a fost s iau totul asupra mea, s m vd doar pe mine vinovat pentru tot i s m judec prea aspru.
Evident c am fost responsabil pentru eecurile mele, dar nu am fost singurul. A fost o sesiune de comar i cel mai ru lucru a fost c mia distrus ncrederea n mine i ma determinat s capt o aversiune fa de facultate. Dup ce sa terminat tot comarul primei sesiuni, am realizat c dac vreau s continui n cei cinci ani i jumtate rmai, va trebui s fac nite ajustri n cteva privine. A nceput i semestrul doi.

Nu mai in minte dect un singur: miam jurat c indiferent ce sar ntmpla, nu voi mai pica niciun examen. Am avut o ncredere suprem n mine c nu voi ajunge s mai pic vreun examen.
Fie vorba ntre noi, aveam deja dou restane, aa c nu mai era nevoie de una n plus! Antipatia pentru ana tomie sa amplificat i sincer, nu mia mai psat n semestrul respectiv de niciun scop nobil legat de aprofundarea vreunei tiine, nelegerea real a vreunei materii, pur i simplu am tocit s m asigur c nu mai pic nimic. Am luat 5 la examenul de anatomie, n timp ce restul grupei cu excepia unei colege la picat, la fel i majoritatea celor din serie. Eram fericit c am luat examenul, nici nu mi mai psa c am luat o not aa de mic, sau c anatomia se transformase din pasiunea mea deo via ntro porcrie pe care o evitam. Primul an se ter mina ntrun mod deloc ncurajator, nui aa?

Simeam c alegerea acestei faculti a fost o greeal i gndurile mele se mpreau ntre a gsi o cale de scpare la ce alt facultate a mai putea da examen sau ce particular a putea urma n paralel i ntre a mbunti mersul lucrurilor n urmtorii ani de medicin. Acum, dup ce au trecut vreo 14 ani, mi pot permite s fac o disecie a respectivului an. Unde am greit i ce a face dac a luao de la capt? Pentru nceput, mia modifica. Dac a putea s m ntorc n trecut precum Terminatorul care se ntoarce s l salveze pe John Connor n cazul meu fiind vorba de versiunea mea mai tnr , a ncepe prin ai trage o pereche de palme i ai spune: Bi, trezetete la realitate! Las romantinsmul i aiurelile, aici eti la Medicin, nu la distracie!

Teai bucurat de admitere, te simi mndru n faa familiei i a fotilor colegi de liceu, felicitri, mai bucurte o sptmna i gata, hai la munc!
Apoi ia spune versiunii mele mai mici ce trebuie s fac: Las aiurelile de cri vechi i litografiate, nti nva pentru a nelege, apoi pentru a memora! S ncepem cu marea ta dram, anatomia! E o prostie s pierzi pasiunea pentru ceva care ia plcut doar pentru c nu ai avut parte de oamenii care trebuie! Ok, ai un asistent cam srit de pe fix i un prof lipsit de talent pedagogic nct citete cursurile cuvnt cu cuvnt de pe caieelul sau. M ntreb ce sar ntmpla dac ntro zi ar ajunge la facultate i realizeaz c ia uitat caieelul acas.

Ce ar mai face atunci? Ar citi din Ranga? Ct despre timpul pierdut cu desenatul pe tabl, da, exist retroproiectoare pe care poi desena cu marker pe o folie transparent i mresc n timp real, plus c e o economie de timp foarte bun dect s pierdem timp cu desenatul pe tabl i apoi s citeasc pe fastforward restul de curs nct s nu poi ine pasul cu dictarea asta idioat. C de neles, deja cine s mai neleag ceva? Am auzit c exist i profi care predau anatomia foarte bine n facultate. Ai fost la vreun curs al lor? Mcar o dat, de curiozitate? Teai gndit, micuul meu, c ai i tu puterea de a schimba ceva? Nu, nu ai fcuto fiindc tu crezi c adulii din UMF sunt unul i unul i toi sunt aici pentru a scoate ce e mai bun din tine. Eti naiv, simpatic, dar m i enervezi n acelai timp!
Aa c taci, nu te mai smiorci i caut s vezi cum e cursul la profesorul respectiv despre care vorbesc restul studenilor.

Fac o parantez: n timpul facultii, muli colegi iau ludat foarte mult pe doctorii Ispas i Ciomu pentru talentul peda gogic de a preda anatomia. Cu toate astea, eu am rmas s ndur sau s m complac n situaia n care m aflam i nu am ajuns la niciun curs predat de acetia, nici mcar nu am facut rost de vreun curs scris al lor. S revin la speech, aadar: tefan, trebuie s nelegi c manualele de anatomie pri mite de la facultate sunt foarte stufoase i abund, pe lng bacterii, n noiuni i termeni fr prea multe aplicaii prac tice; asta le face mai greu de reinut. Mai mult dect att, e o mod n medicina romneasc s bombardezi studenii i colegii cu ct mai multe noiuni medicale pentru ca astfel s pari o enciclopedie uman i c nu conteaz aspectele practice ale meseriei.

Culmea, cnd vei avea pacieni la spital n ca mera de gard sau pe holuri cnd te vor aborda pentru o consultaie neprogramat, din mers, acetia te vor ntreba la finalul discuiei: Pi bine, domnnu doctor i atunci cum facem s mi rezolvai problema? Cci n viaa real aa se pune pro blema, pe pacient nu l intereseaz diplomele tale i IQul tu, l intereseaz doar s l rezolvi, cum se spune n popor.
Explicaiile nu vindec exceptnd psihoterapia , ns aciunea da. Discursul ctre micuul tefan continu: Acum desigur, dac te ine s nvei pe dinafar tot, felicitri, dar cum ar fi s nvei i s i i plac? Au acces la o mulime de cri de anatomie pe care le pot descrca de pe net, la tot felul de filmulee educative de pe youtube, la cursuri de anato mie i cri cu anatomia made ridiculously simple. Aadar, nu mai pierde timpul ateptnd s se ntmple vreo minune i f tot ce i st n putin s redescoperi anatomia aa cum merit ea s fie onorat. Deci, micte, agitte, fiindc nimeni nu poate face asta n locul tu.

Ce a face astzi? A ncerca s m mut din seria n care m aflam n cea n care se face anatomie cum trebuie. Dac nu sar putea, din diferite motive, plecnd de la regulile fa cultii i pn la absena de pile care s m ajute s fac acest lucru, a trage chiulul ct de mult a putea i a merge la cursurile de anatomie recomandate de toi colegii.
A face rost de cursurile celor din seria la care se pred anatomia cum trebuie i asta ar fi. Dar ce poi face cu asistenii i LPurile, c de aici nu mai poi trage chiulul aa uor? Prima micare ar fi s caut asistentul cel mai bun din cei care predau la seria mea i s m lipesc de grupele care fac cu el. Timpul este prea scurt s l iroseti cu oameni care nu il merit. Plus c este timpul TU. Bunul tu. Credei c asistentul de grup o s observe c lipsii n tim pul diseciilor?

Fii serioi, la ce vnzoleal e n timpul orelor de LP prin sala de disecii, ar putea trece i un extraterestru innd n mn o mitralier cu plasm i tot nu lar observa nimeni. Asistentul de grup i unu-doi studeni se chinuie s fac o disecie, iar ceilali stau de vorb la alt mas povestind cte n lun i n stele, sau stau pe net, unii se uit la disecie pn i prinde plictiseala i apoi ies s fumeze o igar, alii ies la o igar i nu se mai ntorc deloc, iar la final de LP toat lumea se strnge cnd disecia este fcut i explicaiile sunt date de asistentul de grup.
Concret, din cele trei ore de LP, s zicem mersi dac avem o or de anatomie pur. Restul de dou ore sunt pierdute. Sau s i consuli notiele, aa cum o s v explic n paginile urmtoare. Regretul cel mai mare legat de anul I este c nu am fcut nimic i am acceptat situaia aa cum a fost.

Asta sa tradus prin ncredere sczut n mine i prin sentimentul de nepu tin, c nu pot schimba nimic i sunt o victim.
Aa a fost s fie, mi spuneam. Pe scurt, rmi s priveti filmul propriului eec, cu tine n rolul principal. Iar anatomia este chiar una din mate riile eseniale, fiindc o bun cunoatere a ei v ajut mult n nelegerea majoritii materiilor din anii clinici, ncepnd cu semiologia. Materii inutile, eu unul nu am neles nimic din Biofizic, am apreciat ns cursurile fcute impecabil, milimetric dac pot spune aa, n PowerPoint, de profesor, dar asta a fost tot. Nu am rmas cu nimic, i nu am neles de ce a trebuit s facem i LPuri timp de un an. Nu mia folosit deloc.
O s fiu criticat vehement de unii, dar asta este, nu iam gsit utilitatea.

La o alt materie, Biochimia, util pentru c ar fi fost o introducere pentru Farmacologie i Fiziologie, dei au fost cursuri relativ interesante, la LPuri am pierdut o ton de timp prin toate experimentele de laborator care evident c nu ne ieeau niciodat; trebuia s modificm ceva cumva c s ias rezultatul cum trebuie. Aa o pierdere de vreme Astzi, dac a luao de la capt, nu mia mai irosi timpul. Ia lsa pe alii i a face ceea ce este cel mai important, adic a nva n timpul la pentru examenul care vine. Dar hei, micuul meu medicinist, nu te deprima! Nu am scris cartea asta pe post de ghid de priveghi al studeniei tale!
Hai s vedem partea bun din dramele tale ca student n anii preclinici, cnd nimeni nu d doi bani pe tine, iar tu eti dezorientat n mediul universitar. Pentru nceput, trebuie s iei o mtur i un fra i s faci puin curenie n mintea ta.

Aa cum faci ordine n camer, lsnd la ndemn obiectele cel mai utile i bgnd n ser tare, sub pat sau chiar aruncndule pe cele inutile, la fel f i cu planurile tale pentru anul universitar n care te afli. Care sunt obiecti vele tale pentru anul acesta? Pentru nceput, s definim ter menul obiectiv, folosind businessdictionary. Am ales intenionat definiia oferit de un dicionar de business fiindc acest mediu este cel mai sntos din punct de vedere al msurrii i ncurajrii productivitii. Investeti resurse n afacerea ta i te atepi s obii nite rezultate profitabile. Mediul nostru universitar, din nu tiu ce motive, ne educ s fim exact la captul opus, neproductivi.

Aadar, un obiectiv reprezint un rezultat clar, msurabil, pe care o persoan vrea s l obin ntrun interval de timp dat i cu resursele disponibile. Succesul vostru n atingerea obiectivului const n modul n care vei ti s obinei i s gestionai resursele ct mai bine n intervalul de timp avut. Resursele sunt de dou feluri: externe i interne. Informaiile obinute de la cursuri care pot fi bune sau proaste, utile sau nu , de la asistenii de grup la fel, care v pot fi de folos, prezentate eficient sau din contr, prezentate ntro manier nedidactic , din cri de la facul tate sau obinute din alte surse, n special de pe internet.
Nu v limitai la o singur surs de informaii, mai ales dac nu este cea mai bun! Eu mam limitat doar la ceea ce am primit de la facultate i a fost o decizie proast.

Sigur, erau alte vre muri i internetul nu era aa dezvoltat ca astzi, dar a fi putut s caut alte cursuri la colegii din alt serie, aa cum am spus deja. Dac nu ai resursele cele mai bune, cum te poi atepta s obii rezultatele cele mai bune? Este important s citii acelai subiect din ct mai multe cri fiindc un autor v poate oferi cele mai bune desene de exemplu Netter i altul cele mai bune explicaii.
Unii vor prezena foarte bine sistemul osos, alii pe cel muscular, unii vor oferi i noiuni practice, lucru ce va ndulci parcurgerea materiei. E important s parcurgei acelai subiect din mai multe cri fiindc pe lng procesul de repetiie care ajut la fixarea noiunilor, vei vedea i mai multe moduri de a prezenta. Dar tefan, teai gndit c nu voi avea destul timp s parcurg toate aceste cri?

Ba da, aadar odat ce iei decizia asta, vrndnevrnd i vei organiza i timpul mult mai efi cient n jurul acestui obiectiv. Fiindc va trebui s i pui mereu ntrebarea: Oare ce fac n momentul asta m duce mai aproape sau din contr, m ndeprteaz de obiectivul meu?
De exemplu, s stai o or pe Facebook hoinrind n newsfeed de la o poz la alta te va ajuta s iei 10 la anatomie? Evident c nu! Aadar, redistribuie timpul care apropo, este tot o re surs i este singura resurs irecuperabil; sa dus i pa! Da, tiu, crile sunt scumpe chiar i pentru medicii primari, darmite pentru un student. Nu spun mai multe fiindc nu mi doresc procese i avocai. Deci, s nu aud scuze!

Acum muli or s m urasc fiindc vor considera c le iau dreptul de a se bucura de via i i ndemn s renune la tot pentru a sta cu cartea n brae. Eu nu v spun ce s facei, voi decidei ce e important pentru voi i ce suntei dispui s facei pentru a ajunge acolo.
Ceea ce m duce la urmtoarea categorie de resurse, cele interioare. Aici sunt cele care in de calitile voastre biologice: unii au o memorie mai bun, alii o capacitate de concentrare ndelungat, alii o rezisten fizic i psihic foarte bun, i. Partea bun este c n timp, cu antrenament, aceste caliti pot fi mbuntite la oricare dintre voi.
V recomand n acest sens lectura unei cri deosebit de bogat n informa ii utile despre cum ne putem dezvolta abilitile noastre men tale: Rewire your brain: Think your way to a better life1. Marea problem ine ns de resursele voastre psihice, cci aici cedeaz mai toat lumea. Odat ce ai stabilit obiec tivul de atins, trebuie s v activai modul 4D.

Aadar, modul 4D funcioneaz la capacitate maxim cnd toate elementele sale sunt la cote nalte: Dorina, Decizia, Disciplina i Determinarea. Dorina Dorina de a lua not mare la examen poate s aib dife rite motivaii. Poate fi vorba de faptul c vrei s trecei la locurile bugetate sau invers, s nu pierdei locul de la buget.
Dac problema banilor nu este cea care var motiva s nv ai, atunci poate vrei pentru orgoliul vostru, sau pentru pasiunea pentru materia respectiv. Doar voi tii cel mai bine care este motivaia voastr, ns trebuie s fie una foarte solid ca s poat rezista dea lungul semestru lui timpului , precum i n faa obstacolelor ivite. Scenariul ideal este s fii pasionai nct s prei pentru cei din jur chiar obsedai de materia respec tiv, i s nu v concentrai dect la cum s cuprindei ct mai bine i mai mult tot ce ine de ea.

Dac tu nu i doreti s iei nota 10, atunci cum vrei s se ntmple? Exceptnd copiatul i norocul chior de a primi doar subiec tele pe care le tii foarte bine att la scris ct i la examenul practic. S fim serioi! Mai sunt i persoane crora le este fric s i imagineze c pot lua o asemenea not: Eu nu am cum s iau nota 10, nu l cunoti pe profesor! Nu am nicio ans. Nici nu tii ct de mult materie trebuie nvat. Pe lng faptul c afirmaia asta duhnete a lips de ncredere n tine, aduce o alt problem, ntruct dorina sczut duce la ateptri sczute vizavi de rezultat i se va traduce prin turaia sczut a motoarelor rmase din cei 4D.
Oricare dintre voi tie c pentru a lua nota 5 la un examen, trebuie s nvei puin. Dac vrei nota 6, i spui: Hmm, trebuie s nv ceva mai mult.

Dac vrei nota 7, eh, poate mai renuni la un serial i mai petreci ceva timp cu nite cursuri n brae, eventual ntre un jurnal de tiri i un film, cnd te milostiveti de foi s mai subliniezi cu markerul c poate se mai lipete i de acolo ceva. Dac vrei nota 8, hmm, ar cam trebui s pui osciorul la treab. Trebuie s cam tii i se pare c va trebui s nvei destul de serios pentru nota asta.
Vrei 9? Aici deja trebuie s nvei ca pentru 10, fiindc oricnd poi s te mpotmoleti de o ntrebare care s i scad rapid punctajul de la 10 la 9 i deci, trebuie s limitezi genul acesta de riscuri. Vezi ct de fragil devine calculul n intervalul de note mari? Ct despre 10, deja te ia cu emoii numai cnd spun asta, nui aa? Probabil c pufneti i i vin n minte o grmad de motive pentru care nu poi lua nota De fapt, joaca sa cam terminat de pe la nota 8 n sus.

Dar pentru 10 trebuie s nvei serios, s faci eforturi s nelegi, s memo rezi i apoi s repei, i chiar i aa te mai poi mpotmoli de ceva care s i rpeasc poate pe nedrept uneori bucuria de a lua Vorbesc despre situaiile n care examinatorul este un om normal, obiectiv.
Iat de ce este bine s existe, nainte de orice, dorina puternic de a atinge obiectivul! Dac tu nici mcar psihic nu eti pregtit pentru eventualitatea asta, cum vrei s se concretizeze i restul de aciuni necesare? Decizia n clipa n care vai decis s nvai pentru nota 10, ur mtoarea ntrebare este: Cum naiba fac asta? Cum tratez mai bine pacientul acesta? Pentru nceput, trebuie s v aternei planul de aciune n raport cu timpul. Timpul nu poate fi nici comprimat, nici dilatat. Timpul r mne fix din momentul n care luai decizia i pn n clipa examenului, aadar este foarte indicat s l avei mereu n vedere. Dac mai sunt 20 de zile pn la examen, n urm toarea zi vor fi 19 zile rmase i voi nu putei schimba asta.

Vezi astfel n timp real cum te apropii de ziua examenului.
Este ceea ce unii numesc timeline sau cronologie, o ordine a desfurrii evenimentelor. Te ajut s planifici o serie de evenimente ntro perioad de timp dat. E folosit n campaniile de marketing, n planurile de lansare a unui business, chiar i eu n realizarea acestei cri am un astfel de timeline n care notez pn cnd trebuie scris materialul, apoi redactat, paginat, dus la tipografie etc. Totul raportat la, atenie: obiectivul principal, care n cazul meu sun astfel: Cartea trebuie s existe pe pia la 1 mai Utilitatea unui astfel de calendar const n faptul c te ajut s te raportezi mai bine la timpul pe care l ai la dispoziie, timp a crui percepie nu o avem n general n anii de facultate.
Putei s v descrcai propriul calendar, apoi s l printai i lipii pe ua camerei voastre.

Notai n el obiec tivele principale i constatai timpul rmas la dispoziie i. Mai jos am pus un model de calendar foarte asemntor cu cel pe care lam avut eu n primul an de facultate, cnd mergeam la voia ntmplrii prin nceputurile studeniei. Apoi vei vedea i varianta a doua de calendar, pe care am abordato n anul II de facultate, atunci cnd miam propus s fac lucrurile aa cum trebuie, de parc tiam ce nseamn asta.
Dac prima variant este evident greit, dar amuzant, o s vedei mai departe i motivul pentru care i a doua vari ant, dei sun al naibii de seductor n teorie, este la rndul ei departe de a fi soluia cea mai bun. Sar putea s v amuze sau s v sperie, dar scopul celor dou propuneri de gestionare a timpului nu este nicidecum acesta. Vreau doar s v art cum nu sunt folosite resursele pe care le avei, n special resursa timp, care n anii studeniei este prezent din belug i de care din pcate nimeni nu este contient.
Aa arat planul de sesiune al unui student la ntm plare.

Aa ar fi artat i calendarul meu dac la fi inut n prima faz, n care eram aerian. Lmurit lucrurile greu de reinut din restul de cursuri. Aa ar putea arta planul unui student disciplinat. Nu e plcut, dar disciplina este cea care te mpinge s realizezi ce i propui. Dac le lai doar pentru sesiune nu ai nicio ans s nvei suficient.
Dup ce vei analiza ambele calendare de sesiune, evident c vei spune la al doilea: Este foarte greu s menii un asemenea ritm! Dac pe grafic totul arat frumos i seductor, n realitate, lucrurile nu stau deloc aa. Prima problem major este timpul. Foarte puini dintre voi vor avea timpul necesar n sesiune s tot reia cursurile i LPurile de attea ori.

Desigur, nu toate examenele au acelai grad de dificultate, nu poi de exemplu s compari n anul I examenul la Anatomie cu cel de Biologie celular i cu cel de Biofizic.
Nu i poi permite s lai totul de nvat doar n intervalul acela. Hai c vam nnebunit cu timpul, nu? Probabil, dar acum, la 32 de ani, simt trecerea lui cu totul altfel fa de 21 de ani, cnd credeam c timpul va rmne pentru mine venic. Disciplina Despre disciplin ce ar fi de spus? Disciplina reprezint procesul prin care controlezi comportamentul i aciunile consecutive, pentru a ajunge la obiectivul propus. Cel mai bun exemplu cnd vine vorba despre disciplin l dau soldaii profesioniti.

Ei sunt antrenai s i duc la capt misiunea ndeplinirea unui obiectiv , n ciuda problemelor ntlnite: agresivitatea inamicilor, gloanele care i pot lovi oricnd, frica de moarte, zgomotele exploziilor. Evident c nu e un mediu plcut n care s te poi concentra, dar rolul dis ciplinei este tocmai acesta, s te menin concentrat pe obiec tiv atunci cnd nfruni condiii ostile. La Medicin e mai degrab un rzboi pe termen lung, de gheril ine ase ani n care trebuie s reziti psihic i s urmreti victorii mici i multe.
Disciplina n anii de facultate se observ n obiceiurile pe care i le formezi. Obiceiul de a citi i lmuri cursul n aceeai zi n care a fost predat, obiceiul de a recapitula n weekend materia predat n cursul spt mnii i tot aa. Adic amni orice alt distracie pn termini prioritatea numrul unu: studiul.

Atenie, studiul, nu tocitul! Se consider c un obicei nou se formeaz cam n trei sp tmni de cnd l adoptai i aplicai zilnic. La nceput este greu, dar trebuie s dai dovad de voin. Cele bune sunt greu de format dar uor de trit cu ele, pe cnd obiceiurile rele sunt uor de format, dar greu de trit cu ele.
V recomand i aici o lectur foarte util despre voin i disciplin, pe care e musai s o parcurgei. Miniiv, dar cu folos! Cea mai mare fars pe care vo putei face este s stai cu cartea n brae i cu mintea plecat n ora sau n vacan. Uitai acest scenariu. Nu conteaz cte ore investii n munca voastr, conteaz ct muncii n orele dedicate studiului! Cre deim pe cuvnt. E drept, nu am neles asta n facultate, ci mai trziu, n rezideniat.
Aadar, vorba sloganului Nike: Just do it!

Cnd vine vorba de determinare, suflecaiv mnecile, scuipaiv n palme sau m rog, punei nite gel antiseptic i apucaiv de treab! Fo acum, treci la treab, hai, hai, hai! Dar tefan, ai vorbit att despre nvat, studiu, munc. Hai s ne ari i s ne explici concret cum s facem, nu? Desigur, n urmtorul capitol, intitulat: Exceptndui pe cei cu o memorie aparte care pot nva toate cursurile perfect ntro singur noapte i a doua zi iau i nota 10 la examen, noi restul, muri torii de rnd, nu prea avem alt cale dect pe cea grea, n care trebuie s depunem un efort constant pentru a construi o baz solid de cunotine.
Aadar, s lsm introducerile i s v spun metoda cea mai sntoas pentru a v ajuta s nvai. La ntrebarea Cnd s m apuc de nvat? Nu sa predat nimic? Norocul tu, ncepe din a doua zi cnd se pred primul curs.

La Medicin, mai ales n anii I i II trebuie s ii pasul cu un ritm alert, n care se predau mai multe materii n paralel, cursurile se adun rapid, LPurile i mai i, fiindc sunt aproape duble c numr i fr s i dai seama, dac nu ii pasul cu materia, te trezeti cu un morman de foi de nvat. Am fost un student contiincios, n sensul c mergeam la cursuri i notam ce puteam, nele geam ce puteam, dar odat ieit din sala de curs nu mi mai. Ajungeam acas, pu neam cursul n mapa lui i gata, ne mai vedem n presesiune, micuul meu curs! Cu ct ncepi s nvei mai repede, cu att este mai bine n perioada apropiat examenului, cnd timpul acordat nvatului este insuficient pentru a parcurge toat materia, n condiii decente pentru a lmuri fiecare amnunt.

Un lucru important pe care trebuie s l rein studenii din anul I este c dei au bifat cu succes prima sesiune din viaa lor, bacalaureatul, aceasta nici nu se poate compara cu prima sesiune din facultate, ntruct perioada n care sau pregtit pentru Bac a fost de aproape un an nu uitai c multe din subiectele de Bac au fost predate n clasele a IX-a i a X-a, pe care leai reinut la vremea lor , timp n care toat lumea ia motivat s nvee, pe cnd pentru prima sesiune la Medicin nu au dect vreo trei luni i subiecte complet noi, prin care nu au mai trecut vreodat.
Defrieaz cursurile! Aa m ntreba mereu maicmea cnd m vedea stnd degeaba i uitndum la televizor: tefan, ai defriat i tu cursurile predate pn acum? Ce vroia s spun cu asta? V amintii secvenele din filmele cu exploratori aflai n jungl care folosesc macetele s taie toate crengile care le stau n cale pentru a crea o cale neted, clar, pe care s mearg cu uu rin?

Exact asta nsemna s fac i eu legat de cursuri: dup ce m ntorceam de la facultate, n aceeai zi s iau cursul predat, i s l recitesc ct timp memoria este nc proaspt, s lmuresc fiecare fraz i unde sunt noiuni lips, e de da toria ta, micuul meu coleg, s completezi. Faci asta citind, documentndute. Dup ce ai lmurit, i completezi cursul,. Poi s rescrii ntregul curs dup ce lai trecut prin filtrul personal, dar dac este un curs fcut i predat bine, mulumetete doar s l mureti aspectele nenelese.
Este bine s i notezi n paginile adugate toate chestiunile importante: lmuriri ale paragra felor pe care nu leai neles prima dat dar crora leai gsit ulterior explicaia, formule mnemonice, desene dac te ajut. Asta nseamn s studiezi cursul n mod activ, scriind i memornd mai uor anumite aspecte. Muncii cu seriozitate, nu v limitai la a spune: Ah, sunt aa obosit de la facultate, am s m uit puin pe curs i apoi m voi relaxa!

Bine tefan, dar cum ar trebui s nv eu n mod activ?
Pe termen lung nu te vei putea baza aa de mult doar pe memorie dac nu reueti s creezi nite legturi ntre noi unile noi i cele existente. Jucriile marca Lego folosite pentru realizarea copertei se mbin unele cu altele chiar dac nu fac parte din aceeai cutie. Cnd citeti o fraz mai lung, opretete i ntreabte: Ce vrea s spun? Fiindc altfel nu facei alt ceva dect s v pierdei vremea cu foile sau cartea n brae. Cnd citii un capitol dintro carte, este obligatoriu s v luai notie n paralel pe un caiet dedicat materiei respective. Majoritatea crilor de medicin romneti sunt, din pcate, scrise ntrun stil foarte arid, bombardnd cititorul cu termeni medicali, textul editat n bloc compact, greu de parcurs i astfel este foarte dificil s rmnei concentrai pentru un timp nde lungat.
Deci, citii cu foaia i pixul n mn i notaiv toate noiunile importante, toate sintezele pe care le putei face.

Faptul c v oprii s scriei cte o concluzie a textului pe care l parcurgei v determin s citii cu atenie, iar faptul c scriei efectiv ajut la consolidarea memoriei. Dac vei fi persevereni, n timp v vei forma un obicei din a lua notie din materialele citite, astfel c vei ajunge mereu s avei o foaie lng voi cnd vei consulta un text dintro carte i v vei extrage ideile eseniale de acolo, plus amnuntele mai greu de memorat v voi explica n continu are cum s le facei memorabile.
Atenie ns! Notiele pe care le vei lua fie c este vorba despre curs sau despre un capitol dintrun tratat nu au rolul de a scurta cursul, ci de al lmuri. Este posibil ca un curs s aib, s zicem, apte pagini, iar dup ce vei aduga i voi no tiele voastre lmuritoare, s ajung la 11 pagini. Nu disperai! Acele patru pagini n plus sunt de aur pentru voi, fiindc n baza lor vei putea reine i nelege ce se petrece n cele apte pagini de curs iniial.

Aprilie Listele cu medicii de garda pentru luna Aprilie la spitalele din judetul Iasi. Institutul Clinic de Psihiatrie Socola Iasi Certificate conformitate medici 14 Apr, Lista nominală cu medicii rezidenți care au aprobarea Ministerului Sănătății de schimbare a specialității 14 Apr, Ministerul Sănătăţii organizează în perioada 20 mai — 25 iunie sesiune de examen pentru obţinerea atestatelor de studii complementare pentru medici, medici dentişti şi farmacişti 9 Apr, Rezultate proba interviu cu privire la ocuparea a unui post vacant de asistent medical generalist sau igienă, fără concurs 8 Apr, Rezultate selecție dosare cu privire la ocuparea unui post temporar vacant de asistent medical generalist sau igienă 7 Apr, Iasi 6 Apr, Articole importante Recomandari pentru populatie privind gripa aviara.
Legaturi utile O. S Ministerul Sanatatii I. Iasi U. Iasi Guvernul Romaniei. Socola Sf.

Grafic Garzi Medici | Spitalul de Pneumoftiziologie Galati

Lista gărzi | Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă
Consilier proiect: Adrian Rileanu Redactor: dr. Salvezi viei sau sprijini perei? Cine e m, tefan Gutue sta? Inveteste n Grafc Impactul primului an de facultate. Anatomia unui dezastru.

Totul pleac Grafic garzi spt nega la stabilirea obiectivelor. Modul 4D. Defrieaz cursurile!. Eficientizeazi timpul! Notiele se scriu zilnic!. Florarul i studentul. Knock, knock!

Willi,eu personal am tot respectul pentru persoanele care lupta pentru o cauza nobila,nu le neg dreptul la protest cum nu le pot nega si alte drepturi dar nu pot fi deacord cu ei atat timp cat se la sa pacaliti de persoane ca D. Dinca.

Stefan Gutue Salvezi Vieti Sau Sprijini Pereti Tipo

Scurta prezentare

Listele cu medicii barzi garda pentru luna Aprilie la spitalele din judetul Iasi. Certificate conformitate medici. Lista nominală cu medicii rezidenți care au aprobarea Ministerului Sănătății de schimbare a specialității. Lista cu certificatele de medic specialist care se pot ridica Grafic garzi spt nega la DSP Iasi. Ministerul Sănătăţii organizează în perioada 20 mai — 25 iunie sesiune de examen pentru obţinerea atestatelor de studii complementare pentru medici, medici dentişti şi farmacişti.

Rezultate proba interviu cu privire la ocuparea a unui post vacant de asistent medical generalist sau igienă, fără concurs.

Lasă un răspuns